על כלב נחייה | מגור…לכלב נחיה

המרכז הישראלי לכלבי נחיה מייצר בכל שנה כ-35 צמדים חדשים של אדם עם עיוורון וכלב נחיה. אימון הכלבים, הצמדת אדם עיוור עם כלב מתאים והכשרת הצמד הוא תהליך מורכב הנמשך כשנתיים. הכלבים שלנו הם צאצאים של כלבי לברדור וגולדן רטריבר מובחרים. בגיל שמונה (8) שבועות הגורים נמסרים למשפחות אומנות, המספקות לגורים בית חם ואוהב במשך השנה הראשונה של חייהם. במשך השנה חשובה זו הגורים נחשפים למקומות ציבוריים, תחבורה ציבורית ורחובות סואנים כדי שיתרגלו למצבים בהם יצטרכו להתמודד ככלבי נחיה בעתיד.

בסוף השנה הכלבים חוזרים למרכז ועוברים תהליך של הערכה ומיון. כלבים בעלי תכונות פיזיות והתנהגותיות מתאימות מתחילים תכנית אימונים בת חצי שנה עם המאמנים המקצועיים שלנו. הכלבים לומדים ללכת בקו ישר, לעקוף מכשולים על המדרכה, לעצור בכל סף רחוב ולהתעלם מהסחות-דעת כמו חתולים, כלבים אחרים וציפורים. אחרי שהכלבים לומדים מיומנויות אלה ומסוגלים להוביל מאמן הלובש כיסוי עיניים – הכלבים מוכנים להיצמד לאדם עיוור.

כל לקוח פוטנציאלי עובר ראיון אישי ותהליך מיון ולאחר מכן מתאימים לו כלב נחיה התואם את סגנון החיים והמאפיינים הפיזיים של האדם העיוור. החניכים עוברים קורס בן שלושה שבועות עם מדריכים מקצועיים בקמפוס שלנו, המתואם במיוחד לצרכים של אנשים עם עיוורון.

לאחר מכן החניכים חוזרים הביתה עם הכלבים שלהם לשבוע נוסף של הדרכה פרטנית. בשלב זה, שהוא השלב האחרון של ההכשרה, הכלב והאדם העיוור לומדים לנווט מסלולים בהם ילכו לעתים קרובות במקום מגוריהם כמו הדרך לעבודה, קניות ויעדים נוספים. הצוות המקצועי שלנו ממשיך לתת תמיכה והדרכה במשך כל השנים בהם הצמד עובד יחד. בגיל ,10 הכלבים יוצאים לפנסיה והחניך מקבל כלב חלופי. המרכז דואג לבית חם ואוהב למשך כל חיי הכלב אחרי יציאתו לפנסיה.

תפריט נגישות